
C:\Users\Adam\Desktop\!FIZOLA\KSIAZKI\Henryk Szydłowski - Pracownia Fizyczna - ebook PL
***
Rozdzial przeczytany: 01 Zaczynamy page 1-18
Narazie o pochodzeniu języka C i kolejnych krokach tworzenia projektów, ważne jest to aby większy projekt rozpisać sobie na kartce, ponieważ pamięć ludzka jest ulotna. Skończyłem o 23:38
C:\Users\Adam\Desktop\C bajer ksiazka\01 Zaczynamy
PYTANIA NA KONIEC DZIALU:
1. Co oznacza przenośność w kontekście programowania?
Oznacza to, że program napisany w danym języku programowania może być odrazu lub po paru modyfikacjach użyty na różnych platformach (PC, Mac
2. Wyjaśnij różnicę między plikiem kodu źródłowego, plikiem kodu obiektowego a plikiem wykonywalnym.
Kod źródłowy jest napisany w danym języku np. C a kod maszynowy w języku trudno zrozumiałym dla człowieka ale przeznaczonym dla maszyny. Kod obiekotwy zawiera przekład(tłumaczenie) kodu
źródłowego, brakuje mu jeszcze kodu startowego.
3. Wymień siedem głównych etapów programowania.
* określenie celów programu
* projektowanie programu
* pisanie kodu
* kompilacja
* uruchomienie programu
* testowanie i usuwanie błędów
* "pielęgnowanie" i modyfikacja programu
4. Do czego służy kompilator?
Komilator służy do przetwarzania "tłumaczenia" kodu z kodu źródłowego na kod wykonywalny (executable code) dla danej platformy. Komilatory zajmują się także włączeniem z kodu bibliotek do programu docelowego
5. Do czego służy linker?
Linker (program łączący) służy do dołanczania funkcji bibliotecznych do programu docelowego jest on uruchamiany w trakcie kompilowania programu automatycznie
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz